2025. január 1-től lakásfelújítási célra is használható a SZÉP-kártya
2025. január 1-től kártyabirtokosaink lakásfelújítással összefüggő termékeket is vásárolhatnak OTP SZÉP kártyájukkal. Az Szja törvény értelmében a 2024. december 31-i záró egyenleg 50%-a, valamint a 2025-ben a kártyára érkezett összegek 50%-a fordítható lakásfelújítási célra.
Pontosan mit lehet majd megvenni SZÉP-kártyával?
A jogszabály tágan határozza meg, hogy mi minősül lakásfelújítási célnak. Legegyszerűbben úgy lehetne megfogalmazni, hogy egy tipikus nagy barkácsáruház szinte teljes termékpalettája beletartozik a fizethető körbe: pl. építőanyagok, festékek, bútorok, szerszámok, szaniter termékek, burkolóanyagok, gépek, világítástechnikai eszközök, stb.
A kormányrendelet szerint 2025. január 1-től ezekre a tevékenységekre fogadható el SZÉP-kártya:
- vasáru-, építőanyag-, festék-, üveg-kiskereskedelem (TEÁOR’25 47.52., kivéve a szaunák, úszó- és masszázsmedencék kiskereskedelmét),
- bútor, világítási eszköz, edény, evőeszköz és egyéb háztartási cikk kiskereskedelem (TEÁOR’25 47.55-ből a bútorok, világítástechnikai eszközök értékesítése),
- iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem (TEÁOR’25 47.12., kivéve ruházati cikkek, kozmetikumok, ékszerek, játékok, sportcikkek),
- szőnyeg, fal-, padlóburkoló kiskereskedelem (TEÁOR’25 47.53-ból a fal- és padlóburkolatok kiskereskedelme)
Honnan fogom tudni, hogy melyik üzletekben fizethetek OTP SZÉP kártyával?
Minden szerződött elfogadóhelyünk felkerül majd az Elfogadóhely-keresőnkbe, amit itt az Ügyfélportálon és az OTP SZÉP kártya mobilapplikációban is használhatnak. E mellett a nagyobb üzlethálózatok csatlakozásáról külön is hírt adunk majd itt a Portálon, illetve a www.otpszepkartya.hu oldalon.
2024. december 13.
OTP Pénztárszolgáltató Zrt.
Letölthető az Ügyfélportálról a 2025. március 20-án lejáró összegekről szóló tájékoztató dokumentum
A 381/2022-es kormányrendelet értelmében a 2023. szeptember 21. és 2024. március 20. között a SZÉP-kártyákra utalt, elköltetlen összegekre 2025. március 21-én hajnalban 15% díjat fogunk terhelni.
A jogszabály előírja, hogy a díjterhelés előtt 90 nappal tájékoztatnunk kell az érintett kártyabirtokosokat a fel nem használt összegről és az az alapján számított díj összegéről.
Ha Önnek van a SZÉP-kártyáján olyan el nem költött összeg, amit a munkáltatója 2023. szeptember 21. és 2024. március 20. között utalt, akkor az erről szóló tájékoztatót letöltheti az Ügyfélportálról:
- Lépjen be az Ügyfélportálra
- Nyomjon a További funkciók gombra
- A Riportok és letöltések menüpont, Lejáró egyenlegek almenüpontjában töltse le a dokumentumot
Fontos, hogy csak akkor talál letölthető dokumentumot, ha van érintett felhasználatlan összege.
A tájékoztató dokumentum a 2024. december 20-i állapot szerint készült, ugyanakkor a díjterheléssel érintett összeg az Ön költései függvényében napról napra változhat.
A pontos elköltendő összeget folyamatosan nyomon követheti
- az OTP SZÉP kártya mobilapplikációban, a Továbbiak menü 15%os díjterhelés menüpontjában;
- az Ügyfélportálon, belépést követően a Kártyakezelés menüpont, 15%os díjterhelés almenüpontjában.
A 15%-os díjterhelés elkerülhető, ha a lejáró összeget felhasználja 2025. március 20. éjfélig a több, mint 65 ezer SZÉP-kártya elfogadóhelyünk valamelyikén. Ha Önnek van még olyan elköltetlen összeg a számláján, amire korábban már terheltük a 15%-os díjat, akkor erre az összegre nem fogjuk ismét beterhelni, azonban ezt is el kell költenie ahhoz, hogy a szeptemberben esedékes díjterhelést elkerülje.
OTP Pénztárszolgáltaó Zrt.
Az OTP Bank 2025. január 1-től átveszi a SZÉP-kártya kibocsátását leányvállalatától, az OTP Pénztárszolgáltatótól
A bankcsoporton belüli átvétel egy jogi művelet, amellyel kapcsolatban az ügyfeleknek nincs teendője. Az átvétellel a banknak az a célja, hogy a SZÉP-kártyás ügyfelei még jobb és gyorsabb, egységes kiszolgálást és az igényeikhez leginkább illeszkedő szolgáltatásokat kapjanak. Az OTP Pénztárszolgáltató – törvényi kötelezettségének megfelelően – október folyamán minden ügyfelét közvetlenül is tájékoztatja a változásról e-mailen vagy postai úton.
Az átvétel azt jelenti, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a SZÉP-kártyával összefüggő teljes szerződéses állományt, így a kártyabirtokosi, társkártyabirtokosi, kereskedői (elfogadói) és munkáltatói szerződéseket is átruházza az OTP Bankra. A szerződésekben a Pénztárszolgáltató helyébe a bank lép, és a szolgáltatást a továbbiakban közvetlenül, jogilag is az OTP Bank fogja nyújtani.
Mi változik az átvétellel?
Az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják majd, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az átállás előtt.
Az OTP SZÉP kártyát 2011 óta jogilag az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. bocsátja ki, ugyanakkor a kártya napi működtetését – pl. az ügyfélszolgálati tevékenységeket, a szerződéskötéseket, a kártyás fizetés mögötti technológiát – jelenleg is a bank biztosítja. Ebből következően az átállás ügyfeleink számára érzékelhető változást rövid távon nem fog eredményezni.
Mi a teendőjük az ügyfeleknek?
A változással kapcsolatosan az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs.
Az állományátruházást a Magyar Nemzeti Bank előzetesen engedélyezte. A vonatkozó jogszabály értelmében az átruházáshoz nem szükséges az ügyfelek előzetes hozzájárulása, azonban az állományátruházás napjáig, 2025. január 1-ig jogosultak a szerződést díjmentesen, írásban felmondani. Természetesen az a joguk ügyfeleinknek jelenleg is és a jövőben is bármikor megvan.
Ha ügyfelünk a felmondási jogával nem él, az OTP Bank a SZÉP-kártya-szerződésben a Pénztárszolgáltató teljes körű jogutódjává válik.
Ha ügyfelünk a felmondás mellett dönt, a felmondáshoz az alábbi linkeken elérhető dokumentumok közül ki kell töltenie a számára megfelelőt, majd a kitöltést követően e-mailben vagy postán megküldenie azt:
A kitöltött és aláírt felmondónyilatkozatot az alábbi elérhetőségekre küldhetik meg ügyfeleink:
- Szkennelve emailen: info@otpszepkartya.hu
- Postai úton: OTP Pénztárszolgáltató Zrt., 1243 Budapest, Pf. 564.
OTP Pénztárszolgáltató Zrt.
Az OTP Pénztárszolgáltató lehetővé teszi, hogy írásbeli panaszának benyújtásához alkalmazhassa a Magyar Nemzeti Bank honlapján közzétett panaszkezelési formanyomtatványt, melyet ide kattintva érhet el.
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/panaszom-van/formanyomtatvanyok